blog de muntanya - Ferran ZÀTIRblog de muntanya - Ferran ZÀTIR

Thursday 23 de July de 2009
via Om Mani Padme Hum, Agulla de l´Arbret, Agulles, Montserrat
Tipus d'Entrada: ÀLBUM DE FOTOS | 2072 visites

Via assequible amb algun pas finet de V equipada totalment amb químics per Kush Máñez. Vam realitzar-la el maig de 2009 amb en Vicenç Mestre i el Pere Anton (mun pare). Bonica via que comença a la dreta de la via Aitor: dos llargs mantinguts de IV/V i una última tirada de III, i descens en

Friday 24 de April de 2009
Via Gómez-Xalmet a la Prenyada, Montserrat

El Vicenç ens porta a mi, el Pep Coll i al seu nebot Gerard Sevé (Pollo) a fer la bonica via Gómez-Xalmet a la Prenyada, a Montserrat (14-març-09). Com que anem quatre, i després del Vicenç sóc jo el que ho té una mica més clar això d'anar de primer, muntar reunions i això.. doncs em t

Friday 24 de April de 2009
via Montpart a la Miranda de les Boïgues
Tipus d'Entrada: ÀLBUM DE FOTOS | 2091 visites

El dia 18 d'abril 09 anem el Mikel Alegre, el Vicenç Mestre i jo a Montserrat, direcció a les Agulles: la via Montpart a la Miranda de les Boïgues. És un recorregut de l'any 1960, d'uns 100m i una dificultat de V+ i 6a/Ao, que ratlla la paret pel mig, cercant el diedre més lògic i estètic. U

Monday 23 de March de 2009
Castellfollit, variant Aresta GER (Desequip, V+, 120m)

Escapada a Castellfollit amb el Vicenç, el Pitu i el Mikelet, els meus grans mestres d'escalada. Ens trobem l'Òscar Cadiach, en Chris Bonnington i en Jordi Magrinyà que van a fer la mateixa via que nosaltres al Roc Ponent: l'aresta GER. Al final acabem escollint un diedre molt lògic per l'esqu

Thursday 16 de October de 2008
Altres excursions

fotos d'altres rutes o escalades

Wednesday 15 de October de 2008
El Montmell

Conjunt de fotos que he anat fent al "massís" del Montmell. Potser a alguns alpinistes o escaladors d'alt nivell no els semblarà gaire cosa, però per a mi és el meu racó de reflexions, de solitud, de rutes a qualsevol hora, és on vaig quasibé dos cops cada setmana, és el meu Montmell confid

Friday 10 de October de 2008
Tuc de Maubèrme (Valh d´Aran)

Excursió tranquil·la amb muns pares, fent nit a Salardú i amb un dia preciós. Sortint del poblet de Bagergue es pren la pista que remunta "l'arriu Unhòla" fins arribar prop de la Cabana des Calhaus (1900m). Deixem el cotxe i comencem l'excursió, fàcil i plàcida cap a l'estany de Montoliu. E

Thursday 9 de October de 2008
Clarabides i Gías

En Pep i jo vam trobar un cap de setmana lliure i vam decidir anar a la zona d'Estós. Vam triar els Gourgs Blancs, però un cop allà vam decantar-nos per fer només els pics de Clarabide i Gías, ja que no teniem gaire clar quina canal era l'adequada, i hi havia neu. Finalment, una excursió molt

Tuesday 2 de September de 2008
Posets per Canal Reial

La intenció era fer la cresta Espadas-Posets, però vam equivocar-nos i vam començar des del coll de Viadós, on vam trobar-nos passos de IIIexp i un ràpel de 15m. Era el primer tres-mil que intentava, i la motxilla feia massa contrapès. Vam desfer el camí i vam anar a buscar la Canal Reial pe

Tuesday 2 de September de 2008
Pica de Carlit des d´Angostrina
Tipus d'Entrada: ÀLBUM DE FOTOS | 1911 visites

Excursió preciosa al cim més alt de la Cerdanya, sortint d'Angostrina (1300m), remuntant el riu Angostrina fins l'embassament de la Bullosa (2000m), i acampant al costat de l'Estany de la Coumasse (2160m).

Monday 1 de September de 2008
La Maladeta des de la Besurta

Pujada a finals de maig a la Maladeta pel coll de la Rimaia; impressionant la neu que hi havia acumulada. Els grampons van anar de perles per pujar a tota pastilla (3h30min), i la neu començava a estovar-se a la baixada. Com sempre, una gentada a l'Aneto.

Monday 7 de April de 2008
Pujada al Santsuïes o Puig de la Cova (673m)

Curta ascensió a aquest cim solitari de forma cònica. Des del coll d'Arca es planeja per la carena fins la pujada final cap al cim, on hi ha una caseta de vigilància.